piketröjormedtrycka.se

Förmånen att bära en pikétröja med reklam

Det var länge sedan pikétröjor endast var till för golfare och tennisspelare. Idag äger nästan alla människor, kvinnor som män, en pikétröja med någon form av tryck. Den första pikétröjan lanserades med succé av fransmannen och tennisproffset René Lacoste som ville ha något snyggt och praktiskt att springa i på banan. Fördelen var också att han satte sin egen lilla logotype på bröstfickan och genom detta har pikétröjan blivit ett älskat plagg världen över. Numera använder dock folk pikén både till sportevenemang och till vardags då de är bekväma och andas lätt. Många medger att de även ger en sofistikerad och stilfull look, vilket gärna uppskattas av seglare, golfare och folk som vill se bra ut, både till arbetet och till andra lite finare tillfällen.

 

Utnyttja pikétröjan för reklam

Eftersom nästan alla människor har en pikétröja någonstans, antingen gömd i garderoben eller som favoritplagg flera dagar i veckan, kan det vara en god idé att sätta ert företags namn som logotype på bröstfickan eller varför inte någon annanstans. En pikétröja bärs enkelt som undertröja eller som ett förstahandsval på våren och sommaren under en snygg kavaj. Genom att utnyttja pikétröjans potential och trycka upp dem med reklam, så får företaget inte bara en snygg profil som bärs av många, utan kunderna som ni ger dem till får även ett klassiskt och praktiskt klädesplagg.

Pikétröjan – en automatisk ryktesspridare

En pikétröja som bärs, ses av många och också av många samhällsgrupper, som också kan bli era målgrupper. Oavsett om den bärs på golfbanan, på stranden eller bland kollegorna på arbetsplatsen, kommer ditt varumärke garanterat att både synas väl och spridas snabbt. Folk kommer förmodligen fråga var man har fått tag på den och på så sätt använder ditt företag automatiskt mun-till-mun som är en av de bästa metoderna för att få företaget att växa bland klienterna.