piketröjormedtrycka.se

Tänk utanför ramarna

Vi har redan konstaterat att pikétröjan är ett utomordentligt smart sätt att sprida företagets budskap och varumärke. De är dessutom billiga och smidiga att tillverka och när det gäller att få snabb uppmärksamhet av både kunder och anställda, är en piké ett perfekt alternativ. Dock ska man veta att pikén har funnits i över hundra år och att den är ett mycket vanligt plagg samt att den faktiskt inte uppskattas av alla människor. Vissa kan tycka att en vanlig piké ser tråkig ut och för att även lyckas förföra dessa personer, måste man göra något utöver det vanliga i både design och färgval.

 

Våga

Tänk inte i för snäva banor och våga gå utanför det klassiska. Genom att tänka utanför ramarna och placera er logo eller varumärke, alternativt reklambudskap på en vanlig piké där folk minst anar det, kommer ni garanterat att få både uppskattning och mer blickar. En pikétröja som ser ut som alla andra, kommer att misstas för de traditionella tröjorna från Fred Perry, Lacoste eller Ralph Lauren. Då kommer folk bara att låta dem passera utan att lägga märke till er. Men genom att välja tröjor i ett häftigt mönster, i en annorlunda färg eller med ett tryck som placerats på andra ställen eller i speciella positioner på tröjan, bidrar ert företag till bättre marknadsföring.

Det finns inget tråkigare än företag som går i samma fotspår som alla andra och som inte satsar på en nisch inom allt möjligt. Idag när det blir allt svårare att chockera, måste man tänka om och tänka rätt. Tala med reklamfirman som ni anlitat för att få goda råd och ha gärna med er egna idéer när ni kommer dit. Det kommer att förenkla samarbetet för bägge parter och ge ett bättre och roligare resultat i slutet.

En pikétröja med ett tryck och design som inte är alldagligt, kommer att lämna ett avtryck hos både personen som bär den och hos människor som denne möter. Kanske kommer till och med skeptikern till pikétröjor att ändra åsikt. Vem vet!