En pikétröja kan bäras av alla och detta är en stor fördel för att sprida ert varumärke med vinden. Oavsett om ni vill ge en pikétröja till en kvinna eller en man, kommer användaren förmodligen ha stor glädje av den och kommer att tacka er för gesten. Både när det gäller design och placering av tryck bör ni inte spara på krutet för att bidra till att den person som får glädja av den, kommer att använda den i många år framöver. Det är liksom det som är tanken bakom smart reklam. Effektiv marknadsföring håller i sig år efter år, även om man naturligtvis måste uppdatera sig med jämna mellanrum.
På T&S reklam har man stor erfarenhet av marknadsföring och vet sätten som gör att reklamen hänger i sig. Om man jämför med pikétröjans begynnelse när tennisproffsen Lacoste och Perry konkurrerade om stilen för över ett sekel sedan, kan man bli förvånad över hur den ursprungliga designen faktiskt håller i sig än idag. Tricket är bra kvalitet, bra passform och förnyelse även om det sker på ett klassiskt vis samt vikten av effektiv marknadsföring och analyser.
Genom att dela ut pikétröjor i fin kvalitet, gärna i ekologisk bomull eller dylikt samt med ett innovativt tryck, har ni visat att ni tänker i innovativa banor och är beredda att visa er flexibilitet och ert sätt att närma er alla tänkbara kunder. Låt gärna tillverka åtminstone tre olika pikétröjor i olika design, färger och med olika tryckplaceringar, om ni har råd. Då kan ni skicka ut olika typer till olika sorters människor för att bedyra mångfalden. Att satsa på god kvalitet är A och O, inte minst när man delar ut reklamprodukter. Visar ni redan från början att kunderna är viktiga för er och att de förtjänar det bästa i kvalitet och omtanke, kommer detta att betala sig i längden genom att folk kommer att visa sin uppskattning och anlita er i fortsättningen.